17.03.2012

Hva koster egentlig oppkjøring i England?

"Hvor mye koster egentlig lappen i England til sammen, ca?
Skal på utveksling neste år, men vet ikke om jeg skal ta lappen der eller hjemme?"



Det kommer litt an på hvor mange kjøretimer du trenger. Jeg kjøpte 30 timer, altså 15 dobbelt-timer/ganger. Det føler
egentlig jeg var nok, og jeg hadde ikke kjørt mer enn et par ganger i Norge før jeg begynte her. Sånn sett kan det
nesten være en fordel, siden du må kjøre på andre siden av veien her og venne deg til det. Uansett, for de 30 timene
betalte jeg 625 pund, som er ca 5600 NOK (kommer litt an på kursen). Kostnaden per klokketime er 23 pund (46
pund for 2 timer), så du kan jo regne ut selv om du vet hvor mye du trenger. I tillegg kommer teoritesten og selve
oppkjøringa:

Teoritest:          31 pund
Praktisk test:    62 pund
Kjøretimer:    625 pund

Totalt:          718 pund = 6500 NOK


Det er sykt billig i forhold til Norge, så jeg anbefaler alle som drar til England å ta lappen her! Dessuten er det sånn
at hvis du "verver" noen til din kjørelærer, får du 30 pund hos kjørelæreren din! Jeg gjorde dette en gang, så egentlig
betalte jeg bare 595 pund for timene mine :)

EDIT: hvis du vil lese mer om oppkjøring i England og kostnad, besøk DENNE siden. :)


 

1 ord:

Mette sa...

Tusen takk, dette va til stor hjelp!:-D

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...