04.02.2012

Trannies & drag queens


På fredag så jeg min tredje transvestitt på denne skolen. Først så jeg ikke engang at det egentlig var en gutt;
jeg trodde det bare var en litt "bredere" jente (kjeven, skuldrene, nesen). Hadde jeg ikke begynt å studere
denne personen, hadde jeg ikke lagt merke til det, faktisk. Hun/han hadde på seg knallrød leppestift,
påtegnet skjønnhetsflekk og forferdelige påtegnete øyenbryn. Håret var á la Cruella Deville - halve siden
svart og halve siden hvitt/bleiket. Bare dette var nok til å få oss norskene til å løfte på øyenbrynene - for
dette er ikke akkurat noe man ser i Norge til vanlig. Men da denne skapningen åpnet munnen fikk vi oss alle
en stor overraskelse. Stemmen var utrolig mørk, som en mann, og stemte overhodet ikke overens med
utseendet. Når de etterpå gikk, kastet han/hun på håret og ga oss et nedlatende blikk. Ouch.



Den andre transen på skolen er skikkelig drag queen, med heavy makeup, enorme løsvipper og svart hår
med grønn farge på en del av det. Han (hun) er veldig kraftig (ikke tykk, men høy og bred og veldig
MANN), så resultatet blir jo da veldig interessant. Den tredje transvestitten er ikke veldig "flashy", selv om
det da er ganske umulig å tiltrekke seg oppmerksomhet når man kler seg som en jente og sminker seg.



I dag når jeg og noen jenter i klassen var i byen, møtte jeg en til transvestitt faktisk. Sånn som sist, så jeg
ikke at det var en mann først. Vi var på Boots, og jeg gikk til kassa for å betale. Dama i kassa så litt vel
mannlig ut, men så finnes det jo mange kvinner som er mannlige, så jeg tenkte ikke så mye over det. Hun
hadde jo pupper, til og med (men sånne kan jo alle få seg  nå til dags).
Men da hun spurte meg om jeg  hadde Boots-kort, så ble jeg så overrasket at hun må ha sett det på meg.
Det var ikke stemmen til en dame, og når jeg så på henne (ja, bruker hun-kjønn, for det var ganske tydelig
at dette mennesket ville bli sett på som dame) la jeg merke til de små skjeggstubbene. Jeg prøvde virkelig å
oppføre meg normalt og ikke stirre eller noe, men det er ikke så lett når man ikke er vant til å se sånt.



I Tromsø er det ikke akkurat vanlig at folk utfolder seg så mye, alle vil være som "alle andre", mens her i
Cambridge kan man se det meste og mye mer hvis man bor her lenge nok. Folk bryr seg rett og slett ikke
om hva andre synes om dem. Og jeg sier ikke at det er dumt eller galt av dem å gjøre det; tvert imot, det er flott at de
tør å være seg selv. Transvestittene får lov til å være transvestitter, og de oversminkede engelske jentene får
lov til å være det, tenkte bare jeg skulle fortelle litt om hvordan England er så forskjellig fra Norge på det
området. Siden alle er så forskjellige og gjør som de selv vil, så er det ingen som bryr seg, og det synes jeg
faktisk er bra. Dessuten er det jo underholdende å se på folk som går forbi på gata! Tror jeg skal ta med
meg kameraet mitt på skolen en dag og være skikkelig snik-fotograf, kunne utviklet seg til et meget
interessant innlegg. Til da får du bare vente i spenning, eller komme over en tur hit på besøk!

Bare for å ta en kjapp sammenlikning for å understreke poenget mitt:

Mann i Norge:                                         Mann i England:
  

0 ord:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...