20.11.2011

One of the best days in England

Skrev dette i går, men det var så mange bilder å laste opp, så det tok jo en evighet, men her er det iallefall! PS! Jeg har tatt alle bildene selv, så vær så snill og spør før du tar noen av dem/publiserer dem på egen blogg, orker rett og slett ikke å merke alle bildene mine med navnet mitt, men det gjelder altså for hele bloggen :) takk! PS2! Var så langt innlegg, så orket ikke lese gjennom det en gang til. Unnskyld for mulige skriveleifer! Bare trykk på "les mer" for å se hele innlegget :) PS3! På grunn av nytt design er all teksten helt rotete, vet ikke helt hvordan jeg skal få fikset det enda.. Du får bare se så godt du kan.
Here goes:


London var supert! Har så utrolig lyst til å dra tilbake dit en gang til før jul, for å se en musikal og shoppet litt før jul! Får se hva jeg får tid til.. Men fikk jo faktisk kjøpt noen julegaver på denne turen også, uten at jeg skal si noe mer om det! Vil jo ikke ødelegge overraskelsen ;D
Klokka ni på morgenen møtte vi opp på togstasjonen, klare for en Londontur! På toget var vi alle veldig trøtte, og benyttet de 45 minuttene til litt søvn. 

Ragnhild og Nora

Johanne, Maria, Lisa og Ellen

Meg og Fredrik


















































































Framme i London bar det til The British Library, og vi vaset rundt der i ca en time. Ikke veldig spennende, for det var ikke så veldig mye å se, bortsett fra at de hadde kladder til noen av The Beatles sine sanger (som var ganske kult) så var det bare masse gamle skrifter og tekster som var helt uleselige som sto framme. Ikke var det lov til å ta bilder heller! Det var jo selvfølgelig litt interessant først, men etter en time var vi rimelig klare for å dra videre. 






Og Douglas hadde jo såklart en overraskelse til oss; vi skulle innom et slags medisin-museum før vi gikk til The British Museum. 




Hurra for Malaria....

Eskil og Ellen

Elisabeth og Julianne, som har funnet seg et nytt leketøy!

Interesserte elever

Der var det helt greit, de hadde visst en utstilling om kroppen og greier, og en del var om fedme; ganske så freaky! Den ene statuen var bare helt... Ja, jeg legger ut bilde så dere får se. ADVARSEL: sterke scener. Egner seg ikke for små barn...



Vi kom oss til slutt til The British Museum, som jeg hadde sett mest fram til av de tingene, og der ble vi "sluppet fri"; vi måtte bare gå rundt der i minst en time først. Og jeg tok utrolig mange bilder, legger ut et utvalg her! Jeg og Julie hadde det ganske så gøy med å ta rare bilder sammen med noen av statuene, og vi fikk mange rare blikk... Men vi brydde oss ikke, man må jo få lov å ha det litt gøy! 



Oslo og Tromsøklassen!

Sint-blikket


Fredrik, Ragnhild, Tonje, Lisa, Julie

Stoooort museum


Trolig den kuleste motorsykkelen du noen gang kommer til å se









En tiara av gull


Julie's nye mann


Romvesen?


Ny bestevenn..



Her prøver jeg altså å se ut som en statue, staring into the distance..  Vurderer å bli en sånn levende statue som står i gatene i Spania og greier, når jeg ser mitt fine potensiale!


STERK

Kan du se sparegrisen?

Hvis jeg noen gang blir pirat, skal jeg ha en sånn her



Vi var på museet en stund, men så måtte vi komme oss videre; jeg, Ellen, Julie, Tonje og Lisa skulle jo på julemesse! Men først dro vi innom Emirates, fotballstadion til Arsenal! Tonje og Lisa skulle nemlig kjøpe julegaver til diverse familiemedlemmer, og jeg hadde ikke noe i mot å være med. Jeg har faktisk ikke vært på noen som helst fotballstadion før, so that's a first! 

Genialt!

Blow trees, not cigarettes




Ellen så et spøkelse

Vet ikke helt hvordan blikk vi prøver på her, men jeg må si jeg var flinkere enn Julie, altså



Ellen, Lisa, Tonje og Julie :)


Og ja, jeg, Julie og Ellen hadde det gøy rundt i butikken mens de handlet, for vi skulle ikke ha noe. Hvis det er noen Arsenal-fans der ute, her er bilder spesielt til dere!


Aner egentlig ikke hva boksehansker har med fotball å gjøre, meeen... det er jo gøy da!




Jeg har tatt på verdens beste ball. Ble du sjalu nå?? Nei, det hadde ikke jeg heller blitt.

Deretter bar det videre til det vi hadde gledet oss mest til; JULEMESSE i den norske kirken i London. Det var litt tricky å komme seg dit, men vi fant fram og det levde helt opp til forventningene! Synes virkelig synd på de som gikk glipp av den. Det var som å komme til Norge igjen! 


Flinke jenter på undergrunnen



OVERGROUND!

Og her er et virkelig flatterende bilde av meg siden jeg egentlig er ganske
dårlig til å legge ut bilder av meg selv. Hei mamma!

Sånn er reglene!

Welcome to Canada! Tror vi tok tuben feil vei.. hehe

Det fine synet som møtte oss når vi kom ut fra undergrunnen!






Koselige damer!

VAFFELJERN




De hadde både gløgg, pølser (ikke grillpølser, snufs), vafler, kake og rundstykker, alt norsk! Folk hadde på seg bunad, og de solgte typiske norske hjemmelagde ting. I tillegg hadde de masse norsk mat og godteri der som man kunne kjøpe, og selv om prisene selvfølgelig var litt dyre så kjøpte jeg meg en god del og var skikkelig fornøyd med det! Ble både vaffelmix, bringebærdrops, vaniljesaus (hehe, savner det!), Kornmo-kjeks, marsipangris til vertsfaren min og hjemmebakt brød! Brødet var bakt her i Cambridge, etter norsk oppskrift, og det luktet akkurat som MORMOR-BRØD! Mamma tok med brunost til meg, så nå blir det kos med både brød og kjeks med brunost på, NAM. 

Kornmo har visst fått nytt design! Mer fullkorn, det liker vi.

Vi pratet med de norske som var der, og alle var kjempehyggelige. Så herlig å prate norsk med noen som ikke går i klassen! Vi møtte til og med noen som jeg kjenner, fra Tromsø! Eller, jeg kjenner dem ikke, men foreldrene mine kjenner/kjente dem. Det er ca 10 år siden jeg så dem sist, og likevel kjente jeg dem igjen! Helt sykt. Lisa sa nemlig til meg at hun hadde pratet med noen fra Tromsø, og de ville jo selvfølgelig også jeg få snakket litt med, og når jeg så ansiktet til damen så var det bare noe som sa klikk inni hodet mitt, men jeg klarte ikke å plassere henne. Jeg sa til henne at jeg hadde møtt henne før, og når jeg fortalte henne hva foreldrene min het så kjente hun meg igjen! Men hun sa at hun aldri hadde gjettet hvem jeg var om jeg ikke hadde sagt det, og det skjønner jeg jo godt, tror jeg har forandret meg mer de siste 10 årene enn hun har! Men det rare var at jeg også kjente igjen datteren hennes som var der, hun må jo ha vært 4 år sist gang.. Merkelig det der med hukommelse! Uansett så var det veldig koselig å snakke med dem, og jeg skulle hilse til mamma og pappa fra dem begge. Så mamma og pappa; Lena B. og Ingebjørg B. hilser! 


På messa kjøpte vi rundstykker; jeg, Ellen og Lisa med Gräddost og paprika, og Tonje og Julie med brunost. SÅ GODT!! Jeg har savnet den smaken så utrolig mye! (Mormor: til jul ønsker jeg meg koldtbord, med rundstykker, ost og brunost og laks og eggerøre og alt det du er så flink til å lage! Og selvfølgelig mormor-brød!) Og gløgg drakk vi også, og det var veldig godt, men den var ikke like god som den hjemme! 

Fornøyd Lisa!



Fornøyd Lisa og Ida!


Fornøyd Tonje og Julie som sier "hold deg unna skiva mi"

Enda mer fornøyd!

Enda mer fornøyd nr.2!

Mormor-duk!!


Vi dro fra messa glade og fornøyde, med skikkelig norsk julestemning! Og nå var vi klare for litt OXFORD STREET, for å se etter julegaver og shoppe litt. Vi tok undergrunnen dit, og gikk rett til Forever 21. Elsker den butikken, billig og fint! Fikk kjøpt et par julegaver, og en ny jule-kjole til meg selv! 


Fine juledekorasjoner!



Etter det gikk vi på Disney Store som lå rett ved siden av, og der var det pyntet og fint, koselig! Målet med denne London-turen var jo ikke shopping, så vi nøyde oss med det og så litt på de fine julegatene før vi dro hjem til Cambridge igjen. 





Sliten og lei

...men veldig happy!

Juleshopping for alle penga







Smoothie med lue på Boots!


Og vi klarte selvfølgelig å sette oss på det toget som brukte over en time, men vi hadde musikk å høre på så det gikk relativt fort egentlig. Vi var alle utrolig slitne og ganske sultne etter en travel dag med både endeløs gåing og en del løping og bæring av poser, så vi stupte inn på Nandos (kyllingrestaurant, anbefales!!) og spiste, før vi splittet opp og dro hjem. 

Lisa sin mat

Min mat! <3

Standard Ida-blitz-blikk

Dig in!!

Tonje kjøpte seg is-buffet, og da hjalp vi jo henne så klart med å tømme is-maskinen!


Siden vertsfamilien min var borte, overnattet Ellen hos meg, og vi så en disney-film (eller, vi prøvde, men vi sovnet begge to flere ganger) før vi la oss. London-tur VELLYKKET!

De har begynt å pynte til jul på Grand Arcade!

Og til slutt, den rareste juledekorasjonen jeg har sett.. En ristende kalkun, i vinduet på en klesbutikk. Aner ikke hva den gjør der, og vil mest sannsynlig ikke vite det heller! Vet bare at den er hysterisk morsom, ser jo helt mongo ut. 

2 ord:

Ellen:-) sa...

Hei Ida! Håper du koser deg i England?! ;-)
Gleder meg til du kommer til jul ( vi skal jo opp til mormor og Vidar iår..)
Du får kose deg videre på Cambridge:)
Stoor klem fra din kusine i Asker <33

Ida Marie V. Bosch sa...

Hei! Ja, kose mæ masse! Og glede mæ åsså skikkelig, no e det ikke lenge igjen! :D Klem, og hils så masse til alle! <3

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...